پرسش و پاسخ

  • ADSL مخفف چه کلمه ای است؟

     ADSL مخفف Asymetric Digital Subscriber Line است و یک تکنولوژی ارتباطی برای برقراری ارتباط سریع با استفاده از خط تلفن می باشد.

  • تفاوت ADSL با ADSL2+ در چیست؟

    حداکثر میزان پهنای باند در ADSL برای دانلود 8 Mbو برای ارسال 1 Mb میباشد در حالی که این میزان در ADSL2+ به ترتیب 24 Mbو 1.5 Mb می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود 30 ثانیه و در ADSL2+ حدود 10 ثانیه می باشد.

  • اصطلاح رانژه کردن خط، یعنی چه؟

    برقراری ارتباط سیم مشترک با Splitter شرکت سرویس دهنده توسط شرکت مخابرات را عمل رانژه کردن میگویند.

  • تفاوت مودم وایرلس و تک پورت در چیست و آیا انتخاب مودم در کیفیت سرویس تاثیر دارد؟

     مودم های تک پورت (Combo) تنها با سیم LAN یا USB به سیستم متصل می شوند این درحالی است که مودم های وایرلس بصورت بی سیم (Wireless) نیز قابل اتصال می باشند.
     درحالت عادی مودم های تک پورت (Combo) حداکثر قابلیت اتصال به 2 سیستم را دارند ولی مودم های وایرلس قابلیت اتصال 4 سیستم از طریق LAN و 254 از طریق وایرلس را دارند.
     همینطور مودم های وایرلس به تنهایی قابلیت ایجاد یک شبکه داخلی با تعداد کامپیوتر های بیشتری را دارد.

  • چگونه میشود از یک شرکت دیگر که در حال حاضر ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟

     از اینکه چنین تصمیمی گرفتید بسیار خرسندیم. برای این منظور باید ابتدا در خواست جمعآوری سرویس از شرکتی که درحال حاضربا آن ارتباط ADSL دارید به مخابرات ارسال شود و خط شما به اصطلاح از طرف شرکت کنونی آزاد گردد.

    پس ازآن شما باید از طریق شرکت دوباره درخواست برقراری سرویس ADSL نمایید. باید توجه داشته باشید که شرکت عمومآ طی حداکثر هفت روز کاری اقدام به برقراری سرویس ADSL برای مشترکین خود میکند، اما ممکن است که سرویس دهنده کنونی شما در آزاد کردن خط تلفن شما تاخیر داشته باشد.

  • از کجا معلوم که سرویسهای شما کیفیت خوبی داشته باشد؟

      بدون تردید این شرکت تمامی تلاش خود را در حفظ و ارتقاء کیفیت سرویس دارد. با داشتن گروههای پشتیبانی 24 ساعته شما بدون نگرانی می توانید از سرویسهای این شرکت استفاده نمایید و در هنگام بروز مشکل کارشناسان این شرکت آماده پاسخگویی و رفع مشکل شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشند.

  • آیا آپلود یا ترافیک ارسالی نیز در شبکه شما رایگان می باشد؟

    بله ، مطابق با مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنای محاسبه حجم مصرفی کاربر ترافیک دریافتی می باشد که از همان ابتدا این شرکت با تغییر در سیستم اکانتینگ این امر را محقق نمود. وشما با خیالی آسوده می توانید فایلهای خود را آپلود یا ارسال نمایید و نگرانی از بابت کسر شدن از حجم مصرفی خود نداشته باشید.

  • مشخصات یا مارک مودمهایی که با سرویس ADSL شما سازگار باشند چیست؟

     از آنجایی که تجهیزات شرکت منطبق با استانداردهای بین المللی است، انواع مودمهای استاندارد قابلیت کارکردن با شبکه شرکت را دارند.  با این وجود پیشنهاد می گردد به هنگام دریافت اشتراک سرویس از مودم های شرکت تهیه فرمایید تا از خدمات پشتیبانی فنی بهتری برخورد دار گردید.

  • چرا ADSL منزل ما با زنگ تلفن قطع میشود؟

    از آنجائیکه در تکنولوژی ADSL، صدا و دیتا بصورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده میشوند، چنانچه شرایط لازم برای استفاده همزمان برقرار نباشد، میتوانند روی یکدیگر اثر منفی بگذارند.

    با وجود آنکه صوت و اطلاعات در گستره طیف فرکانسی زوج سیم مسی در مکانهای مختلفی قرار داده میشوند، اما این امکان وجود دارد که عملکرد آنها روی یکدیگر اثر نامطلوب بگذارد. برای جلوگیری ازاین موضوع باید از مدارساده ای بنام Splitter استفاده شود.

    قاعده براین است که برای هر ارتباط ADSL از دو Splitter استفاده میشود که یکی در سمت مشترک و دیگری در مرکز مخابراتی نصب میشود. بدیهی است اگر از این دستگاهها برای گوشیهای تلفن یا ارتباط مودم خود استفاده نکنید، سرویس شما میتواند دچار اختلال شود.

  • چرا فروش در برخی از مراکز مخابرات متوقف می باشد؟

      با توجه به واگذاری تعداد محدودی پورت از جانب شرکت مخابرات ، و اتمام آن در این مراکز، تا دریافت مجوزهای لازم از شرکت مخابرات و افزایش ظرفیت در این مراکز، فروش در این مراکز متوقف می گردد. بدیهی است با ثبت اطلاعات خود در لیست انتظار با افزایش پورت در این مراکز، واحد فروش این شرکت آماده ارائه سرویس به شما خواهد بود.